Lidt om Frøkenen

Mit billede
MOR til 2 SKØNNE unger, Lille-pigen fra juli 07 og Lille-manden fra april 09. Når tiden og lysten er til det, strikker og syr jeg gerne, eller laver andre kreative ting, fx. smykker.

mandag den 7. marts 2011

Pippi og Isbjørn

Jeg havde fornøjelsen at sende et stk glad og stolt Pippi og en lidt mere betuttet isbjørn afsted i morges.
Jeg sad oppe til kl. 01 i aftes og syede - skulle have gjort det lørdag aften, men lillemanden ville det anderledes. Således pjevset og med feber, overlod han ikke meget tid for mor her, ved symaskinerne. Desværre...og så blev det altså sent i går.

Jeg selv er meget tilfreds med begge kostumer - dog voldte isbjørne-hovedet mig lidt vanskeligheder - og ved man det ikke, kunne han lige så godt være et får. Måske det kommer an på hvem man er? Der var da en ældre herre i Fakta der ikke var i tvivl om at han var isbjørn:-)
Men fin, det synes jeg altså dragten er.

Isbjørnen er lavet udfra en vejledning jeg fandt på stof2000 hjemmeside - dragten efter dyremønsteret (som jeg brugte til teletubbier sidste år), men synes altså hovedet var lidt mangelfuldt forklaret (eller også fatter jeg ikke en meter?), men taget tidspunktet i betragtning (midnat) er det da blevet ok.

Pippi er lavet udfra mønstre fra "børnetøj 0-3 år" af Hanne Meedom og Sofie Meedom. "Kjole-vesten" er en A-facon kjole, som jeg har ændret lidt ved og den grønne kjole, er en t-shirt jeg har lavet lidt lang. Begge blev også ændret lidt i str, da lillepigen altså er mere end en str. 3 år. Og der må jeg sige at jeg var heldig:-) For de passede lige i øjet. Under har hun sorte strømpebukser og så har jeg lavet "strømper" i grøn og lilla i rib, i forskellige længder. Jeg havde købt ind til at hægte dem sammen med kjolen (elastik med knaphuller i) - men det magtede jeg ikke kl 01 i nat, og tænkte også at så skulle hun altså prøve den!!!

Lillemanden var overhovedet ikke tilfreds i morges - så han fik debut i dragten, tudbrølende og det hjalp ikke at jeg tog ham med ind foran spejlet. Men det hjalp da der gik praktiske gris i det og vi skulle have sko på og afsted. Så glemte han det.
Og han ville da gerne have den på igen, da vi skulle hjem fra vuggestue - så helt så slemt kan han alligevel ikke synes den er.

Lillepigen derimod, løb begejsteret ind til spejlet i morges, da hun var kommet i tøjet. Og ville sågar have parykken på...hele vejen ned til inst., gennem vuggestuen, men så røg den også da hun kom ned i børnehaven. Hesten er hun også meget glad for.
(At vi så glemte fregner og Hr.Nilsson - det siger vi ikke til nogen!!)
Faktisk blev hun lidt sur over at skulle have det af, her til aften....

Jeg er alene på skansen i denne uge - manden er taget på herre-ski-tur (eller giver det mere mening hvis man siger ski-herre-tur??). Og da det ALTID er manden der afleverer, så er det altså noget af en omvæltning, både for ungerne der bl.a. skal frygtelig tidligt op - men også for mig!
Så nu vil jeg gå ud og smøre madpakker, ligge tøj frem, og hoppe i seng, da jeg jo ikke fik så mange timer i nat.
Og håbe på at det tager lidt kortere tid af komme afsted i morgen, at afleveringerne bliver bare en tand bedre end i morges, hvor jeg forlod 2 stor-tudende unger, og at jeg kommer knap så forsent i morgen, som jeg gjorde i dag.
Og så satser jeg helt på at vi er MESTRE i morgentjansen, sammen, når vi når fredag.....

Må jeg præsentere: Pippi og Isbjørn

Ingen kommentarer:

Send en kommentar