Lidt om Frøkenen

Mit billede
MOR til 2 SKØNNE unger, Lille-pigen fra juli 07 og Lille-manden fra april 09. Når tiden og lysten er til det, strikker og syr jeg gerne, eller laver andre kreative ting, fx. smykker.

torsdag den 18. februar 2010

forkælet

Jeg føler mig forkælet. Har modtaget gave i dag! Godt nok har jeg vundet gaven fair and square....Men jeg er blevet begavet med hele 2 gaver, 1 mere end jeg har vundet. Så det er skønt! Det er bøger af Maren Uthag, så der er helt klart grobund for en god gang latter. Så jeg har lavet kaffe og nu skal jeg læse:-)
Jeg har vundet "babys første bandeord" og i tillægsgave fået "100 hemmeligheder om at være mor" Glæder mig meget til at læse dem! Tak, Maren:-)

Jeg kører på næst-sidste uge inden jeg starter arb efter barsel. Lillemanden er nu 10 mdr og mere end klar til at komme i vuggestue - og som jeg har berettet om i tidligere indlæg så var indkøringen godt i gang...MEN så fik han mellemørebetændelse og har ikke været afsted hele denne uge...Og her troede jeg lige at jeg skulle sy, male, shoppe og ikke mindst drikke latter på cafeer, uden børn...Men intet af det har rigtigt være muligt med en igle på min hofte....
Har jeg sagt at jeg synes at drenge er MEGET MERE pivede end piger. Min tøs har i hvert tilfældet aldrig været så pjevset, som han er...eller har jeg glemt det? Men hun har nu heller ikke haft mellemærebetændelse...

Men jeg har bagt! Rugbrød uden surdej og vi "grov-æder" det herhjemme. Det forsvinder hurtigt må jeg sige. Det er ligefør jeg ikke kan følge med. Men det er dejligt og især fordi jeg ved lige nøjagtig hvad der er i det:-)
Lagkagen jeg bagte i weekenden til min farfar, blev gudeskøn! Jeg toppede kagen med chokoladeglasur fra politikens bagebog. Lavede cremen fra bunden og bagte bundene selv. Det lyder kompliceret og svært, men det er det ikkye!!!
Min søster hjalp mig med at skrive "tillykke oldefar 85 år" på kagen og med at sætte 85 lys i. Ja du læste rigtigt! Der var 85 lys i! Der var masser af plads, da det var en bradepande-lagkage. Mums den var lækker!

Og så har manden min hyret en rengøringskone. Eller pige. Det er min kusine der nu vil komme 1 gang i ugen (eller hvad vi finder os til rette med, men vi starter ud med hver fredag. Hendes første dag er i morgen og jeg GLÆDER MIG MEGET til at komme hjem i morgen! Det bliver så skønt, ikke at skulle bruge tid på eller at spekulere over den fucking rengøring. Nu kan jeg bruge min tid på børnene, manden min og måske endda få lidt tid til mig selv:-)
YEHAAA

1 kommentar:

  1. Opskriften på fastelavnsbollerne er fra Karoline 1. Det allerførste røde hæfte mejeriselskabet sendte ud. Du finder dem på side 51.
    Hvis du ikke har hæftet, kan jeg sende dig en opskrift pr. mail i aften.
    Er lige på vej ud af døren. Skal besøge Wenche/Tusindfryd.

    SvarSlet