Lidt om Frøkenen

Mit billede
MOR til 2 SKØNNE unger, Lille-pigen fra juli 07 og Lille-manden fra april 09. Når tiden og lysten er til det, strikker og syr jeg gerne, eller laver andre kreative ting, fx. smykker.

tirsdag den 1. december 2009

Glædelig 1. december

Så blev det december.
Alligevel er det ikke helt jul herhjemme endnu, har dog fået lavet adventskrans og lavet en "dekoration" til lille-pigens kalenderlys. Så er der lige mit eget der skal laves og jeg skal også finde en løsning til de 24 små lys jeg har købt...
Og så det vigtigste:

Jeg skal have hentet julepynten ned fra loftet. Juleriet står jeg for her i huset (ligesom så meget andet, fristes jeg til at sige, men vil prøve ikke at hænge mig i de sure ting her i december, måske det endda kan ende i et juleknald - hvem ved???)

Nåh, jo og så er der jo lige pakkekalenderen til lille-pigen, som jeg ikke har fået købt gaver til endnu. Heldigvis er hun kun 2 og har forhåbentlig ikke noget begreb om hvornår december starter. Satser på at jeg når det til fredag, det er min plan:-)
(har fundet inspiration på en blog, som gav tips om gaver fra tigeren...men nu kan jeg ikke huske hvem det var...)

Men vi skal nok nå det!!!!

I dag fik jeg halvdelen af mine ny-indkøbte møbler hjem! Skænken. Mandens bror kunne hjælpe mig med at hente det, men kunne desværre ikke have skabet i bilen, heller ikke selvom han kørte 2 gange...øv. Men så har jeg lidt mere tid til at få rykket rundt og fundet det helt rigtige sted til begge møbler.
Til gengæld blev jeg lidt forfærdet (kan man sige det?) over at se at der i denne uge var 50% på ALT i genbrugsbutikken....jeg føler mig lidt snydt og fik da også lidt droppet en bemærkning om det, men det var damen da ligeglad med.
Men synes egentlig godt de kunne have sagt det, da jeg købte møblerne i sidste uge....der må de da have vidst det. Havde det været en hver anden butik, ville jeg havde krævet at jeg fik halvdelen retur, for jeg synes det er lidt tarveligt.
Men jeg trøster mig med at møblerne ER rigtig fine, at de trods alt kun har kostet 650kr tilsammen og at pengene er gået til et godt formål....

Er der nogle af jer der har erfaring(og gode råd) med maling af møbler her i vinterhalvåret? Jeg plejer nemlig at gøre det til foråret/sommer, hvor det kan gøres udenfor og dermed også tørre rimelig hurtigt! Men der er jo lidt tid til og jeg synes ikke rigtig der er plads til at male det indenfor...så tips modtages gerne!!!
Er heller ikke blevet færdig med den tremmeseng endnu...den haster faktisk mere!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar