Lidt om Frøkenen

Mit billede
MOR til 2 SKØNNE unger, Lille-pigen fra juli 07 og Lille-manden fra april 09. Når tiden og lysten er til det, strikker og syr jeg gerne, eller laver andre kreative ting, fx. smykker.

fredag den 9. oktober 2009

Selvstændig

Åh bare det var mig der havde modet (og råd) til at kaste mig ud i at være selvstændig. Altså sælge lidt sy- og strikke-tøj, lidt smykker og hvad jeg kunne finde på. Måske jeg bare skulle kaste mig ud i det?
Har længe gået med tanken, men er nok lidt for pæn-pige, til at turde. Jeg mener, ville der overhovedet være nogen der gad købe noget af det jeg laver?
Man kunne jo bare starte småt op, så jeg kunne arbejde ved siden af!
Måske jeg skal tænke lidt mere over det?

Grunden til at jeg i dag grubler ekstra meget over det, er at jeg mødte en pige i dag, der har taget springet. Hun arbejdede hjemmefra med et par enkelte ting, hun lavede og solgte, fra hendes lille internetbutik, og så havde hun homeparties på et tøjmærke og på sko.
Jeg har allerede meldt mig til at holde et homeparty.

Gad det virkelig godt - og tror at den rette kombination for mig ville være at have "mit eget" ved siden af et job. Og så kan man jo altid se hvordan det udvikler sig. Det må jeg gruble videre over i weekenden!

God weekend til jer alle!

p.s. har sat billeder ind af min trøje til lille-manden, har først nu set at jeg glemt billederne!! Hvad synes I?? Se indlæg for 7. okt "Endelig færdig...og høstkage!!!"

5 kommentarer:

  1. Det er en rigtig fin og sød lille trøje! Angående dine tanker om at lave en form for forretning ud af de ting, du kreerer - tanken er jo født, så gå efter det. Sådan nogle drømme bør man forsøge at realisere, ellers sidder man bare en dag og fortryder, at man ikke gav det en chance.

    SvarSlet
  2. Jeg synes også du skal tag springet. Jeg går rundt med præcis de samme drømme som dig, jeg har haft dem ihvertfald i 3 år. Jeg ville ønske jeg havde råd til at have en lille internet butik, men jeg har ikke råd på min SU :/ Hvis du har, råd og overskud så GØR det! Du kan lige så godt prøve, det kan være du vil elske det, og om 5 år fra nu, vil du være glad for at du tog springet. Jeg ville ønske jeg havde muligheden. Du kan også gøre som jeg, hav en hobby virksomhed,(du må tjene et max beløb uden at betale skat, men så kan du heller ikke trække det fra i skat, som jo ville være det bedste)frem til jeg er færdig i skole så har jeg den her hobby virksomhed, hvor jeg ser hvad jeg kan tjene på ét år. Jeg bruger det som erfaring, og for at se om det kan lade sig gøre rent økonomiske, og for at se om jeg om 1½ år stadig brænder for det. Så er jeg sikker, men uden at jeg har "mistet" noget ved det.

    Nå det var det, så lige til noget andet. Hvis det der med de hæklet armbånd bliver helt umuligt (eller grimt ;) ) Så bare sig til, så sender jeg da et til din datter og dig (uden beregning) Hygge

    SvarSlet
  3. se forresten lige min kommentar under indlægget fra den 7 okt.

    SvarSlet
  4. alt det her med at være selvstændig er noget være rod.
    Jeg snakkede med SKAT i dag, og forstod kun det halve, og jeg vil påstå at jeg har hovedet skruet nogenlunde ordenligt på :) Altså uanset hvad du tjener i DK skal man jo betale skat af det, også helt småt. Ring evt. til skat og be om en iværksætter mappe. Gå ind på SKATs hjemmeside under erhverv og find ud af hvor der er iværksætter vejledning, det er somregel gratis. Ellers start med at læs på SKATs hjemmeside evt søg på Hobbyvirksomhed.
    Det er virkelig en jungle. Men vi lærer det vel lidt efter lidt :)

    SvarSlet
  5. Kære Bedste, tak for komplimenterne til trøjen! Og tak for indsparket om at gøre noget ved det! Jeg tror sgu jeg gør det! Skal dog lige finde ud af hvordan!

    Kære Sarah, jeg har skrevet dig en mail! :-)

    SvarSlet