Lidt om Frøkenen

Mit billede
MOR til 2 SKØNNE unger, Lille-pigen fra juli 07 og Lille-manden fra april 09. Når tiden og lysten er til det, strikker og syr jeg gerne, eller laver andre kreative ting, fx. smykker.

onsdag den 14. oktober 2009

Madpakken

Så er lille-pigen startet i vuggestue og det er fantastisk. Det går rigtig godt, så det er dejligt!
Og straks bliver moren sat på prøve...for nu skal lille-pigen jo have madpakke med. Faren har ligesom kapituleret og gjort det til morens projekt (ligesom så meget andet i dette hus...!!!) , så jeg er kommet på arbejde.
Hvad skal man give med af spændende ting? Indtil videre har hun hver dag fået 4 halve med forskelligt pålæg (leverpostej, spegepølse, figen, torskerovn-salat, avokado-"salat", ost, kødpølse) samt en lille skål med grønt i (tomat, agurk, peberfrugt, gulerod). En dag fik hun en bolle med og i dag har jeg prøvet at bage mini-rugbrød (opskrift fra Kanelsnegle og krudtugler - eller er det omvendt? Glæder mig meget til 2'eren til november...). Men jeg synes det er svært. Hun spiser ikke så meget af det i vuggestuen, og vil så gerne spise det hele på vej hjem, eller når vi er kommet hjem. Så det kan jo ikke være fordi hun ikke kan lide det?
Hvad giver I jeres poder med på madpakken?

I dag står den på fødselsdagsgave indkøb og så skal jeg lige et smut forbi min yndlings-strik-butik. Den altid søde og hjælpsomme dame, skal hjælpe mig med et par strømper jeg er ved at prøve at strikke til min niece og de driller.
Måske jeg er gået i krig med en åndsvag opskrift? Men de skal jo laves færdig, da det jo er NU hun har brug for dem!

God onsdag og landskamp i aften!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar