Lidt om Frøkenen

Mit billede
MOR til 2 SKØNNE unger, Lille-pigen fra juli 07 og Lille-manden fra april 09. Når tiden og lysten er til det, strikker og syr jeg gerne, eller laver andre kreative ting, fx. smykker.

søndag den 25. oktober 2009

Fødselsdag

Mit 31. leveår lakker mod enden. I morgen bliver jeg 32. Puha jeg synes tiden flyver afsted....
Men jeg kan da glæde mig over at jeg stadig kan lære noget nyt!!

I fredags kastede jeg mig ud i at lave en flæskesteg, med min svigermors hjælp. Det har jeg nemlig aldrig prøvet før, og da jeg er den "heldige" vinder af at skulle have sådan en med juleaften, tænkte jeg at jeg vist hellere måtte se om sådan en blev spiselig, når jeg havde kokkeret den!
Og det må jeg sige at den blev. Den blev SKIDE GOD!! Dejlig saftig (heldigvis ikke for tør, det kan jeg nemlig ikke så godt lide) og svær'ende, tja, de var SUPER sprøde. Og det var SÅ NEMT! Havde jeg vist at det var så let, er jeg sikker på at jeg havde lavet det før. Så mon ikke jeg lige skal prøve at lave en igen, snart, uden svigermors hjælp - hun er her jo heller ikke juleaften til at hjælpe....så jeg skal kunne selv.

Ellers må jeg sige at denne uge (udover jublen over min flæskesteg) har været grå og trist. Jeg er så småt begyndt at tælle ned til jeg skal tilbage på job, og der er KUN 3 mdr til. Det har været gråvejr og regn hele ugen, øv. Jeg har været kronisk træt. Med 2 børn i sengen, er det ikke meget jeg får sovet.
Og jeg får slet ikke nået alt det jeg gerne vil. I går gik jeg endelig igang med at slibe og male lille-mandens tremmeseng. Den skal være grøn. Den bliver SÅ flot!
Af hensyn til familiens næser stod jeg på terassen, men det var så fugtigt at den ene side af den ene ende (som var alt jeg nåede at male...ØV) først tørrede i nat, da vi kunne tage den indenfor. Så nu er jeg begyndt at rydde op i kontoret, som desværre skal ryddes, så det kan blive lille-mandens værelse. I håb om at jeg så snart kan male derinde!!!

Jeg er ved at gabe mine kæber afled, så jeg vil smutte iseng, inden mit hoved rammer tastaturet. Og håbe på at jeg er frisk i morgen, da jeg jo har fødselsdag og jeg får fødselsdagsgæster.
Og må jeg lige nævne at jeg i hvert tilfældet ved en af gaverne, jeg får i morgen? (Og det ER faktisk helt ok hvis jeg ikke får flere!!) Jeg har nemlig ønsket mig penge til en overlocker, så det får jeg. Har også ringet til den flinke mand i Odense og bestilt den, nu mangler jeg bare at han ringer og siger at den er på vej og så selvfølgelig lige at betale!
GLÆDER MIG GLÆDER MIG GLÆDER MIG!

Godnat

2 kommentarer:

  1. hjertelig tillykke med fødselsdagen. håber kæben er kommet på plads igen og du kan se ud af øjnene...uden søvn er livet virkelig hårdt!!!
    ønsker dig en skøn dag med gæster og gaver:)
    glæder mig til at se hvad overlockerèn skal bruges til.
    kh kirsten

    SvarSlet