Lidt om Frøkenen

Mit billede
MOR til 2 SKØNNE unger, Lille-pigen fra juli 07 og Lille-manden fra april 09. Når tiden og lysten er til det, strikker og syr jeg gerne, eller laver andre kreative ting, fx. smykker.

lørdag den 12. september 2009

Loppemarked

Så er bilen pakket og jeg er næsten klar til at tage afsted. Skal dog lige sove først!
Min veninde har booket en stand på Gentofte Loppemarked, hvor vi skal sælge ud af vores ting.
Og jeg kan kun anbefale at gøre det.

1. det er dejligt at få tømt ud i skabene, for det der ikke bliver brugt, men blot fylder.
2. det er dejligt at få plads til nye ting, når der er tømt ud i skabene
3. det er dejligt at kunne spæde lidt til lommepengene (barselsdagpengene rækker overhovedet ikke til lommepenge)
4. det er dejligt at tilbringe en halv søndag i skøn venindes selskab
og jeg kunne blive ved.

Nu håber vi bare på godt vejr, også selvom jeg HAR pakket regnjakken og påtænker at tage mine nye røjser fra Ilse Jacobsen på. Ja jeg fik simpelthen røjser i helt alm. mandags gave, af min kære kæreste.

Slet ikke tosset.

Vi kom forbi en butik hvor de havde dem, og jeg synes altså de er fede, omend dyre. Men tænkte at jeg snart har fødselsdag, så det kunne da være et ønske. Så mig ind og prøve størrelse og farve. Og så er det at min kæreste prøver at få et godt tilbud, hvis vi købte dem med det samme. Jeg havde jo sagt at jeg blot skulle prøve for at ønske mig dem i fødselsdagsgave.
NÆ NEJ, det ville den irriterende dame slet ikke høre tale om! For som hun sagde, "så kan man jo ikke give rabat, hvis man skal føre butik".

Meget kunne hun have sagt og bildt mig ind, men måden hun gjorde det på, fik mig simpelthen til at føle mig som en 5-årig. Hun var så nedladende, i hendes måde at tale til os på.
Så vi gik bare.

Hjem kommer kæresten så et par timer senere, men et par støvler, magen til dem jeg prøvede....og jeg udbryder straks (vel at mærke inden jeg har pakket dem ud. Kunne se hvad det var....) "købte du dem alligvel?". Ja det gjorde han, men ikke hos den irriterende dame!
Nej han kørte 10 km længere, og købte dem i en anden butik af en sød dame:-)

Tænk, hvis den irriterende dame, ikke havde været irriterende, så havde hun måske solgt et par røjsere på en solskinsdag. (Synd for hende, men skønt for mig at jeg fik et par røjsere! )

Selv med nye røjsere, håber jeg alligevel på solskin igen i morgen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar