Lidt om Frøkenen

Mit billede
MOR til 2 SKØNNE unger, Lille-pigen fra juli 07 og Lille-manden fra april 09. Når tiden og lysten er til det, strikker og syr jeg gerne, eller laver andre kreative ting, fx. smykker.

onsdag den 30. september 2009

Knaphul

Så sidder jeg her og er sikker på at I DAG bliver jeg færdig med trøjen til lille-mand, mangler kun kant i højreside og i halsudskæringen. Men så er det jeg skal lave knaphuller og selvom jeg har en meget klar fornemmelse for hvordan jeg gør, så bliver det ikke til nogle knaphuller. Så jeg piller op og hvor finder jeg så hjælp kl. 23.30??? Kan jo ligesom ikke ringe til min mor, svigermor eller for den sags skyld min farmor, på denne tid. Og jeg er altså nybegynder, så selvom jeg læser opskriften igen og igen, så forstår jeg det ikke. Jeg har jo gjort som der står, men der er ingen huller....
Efter at jeg forgæves kiggede i min gamle "politikens stikkebog", er jeg nu gået på nettet og gået direkte på www.drops.se, da opskriften er derfra. Og efter lidt søgen, sørme om ikke der var en video!!! Nu forstår jeg! Jeg har jo ikke gjort som der står i opskriften....men næsten...har bare lige glemt at slå om, så forstår jeg jo bedre at jeg synes der manglede en maske... nå men jeg har slet ikke tid til at sidde her. Må ind og strikke knaphuller....glæder mig SÅ MEGET til at se trøjen færdig.
Og til at se om lille-manden overhovedet kan passe den?

2 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Godt du fandt dine knaphuller ;)
    Jeg endte faktisk med at finde en video på youtube, og den er fin, men synes til sidst, da klokken var blevet mange, at der var liige lovling mange pinde at have styr på. Men jeg gir IKKE op! Jeg prøver igen i dag. Har nemlig en "nem" opskift på strømper uden hæl :)

    SvarSlet