Lidt om Frøkenen

Mit billede
MOR til 2 SKØNNE unger, Lille-pigen fra juli 07 og Lille-manden fra april 09. Når tiden og lysten er til det, strikker og syr jeg gerne, eller laver andre kreative ting, fx. smykker.

tirsdag den 11. august 2009

Gæstedagpleje

I dag er Ida i gæstedagpleje...og jeg synes det er rigtig øv! Er stor tilhænger af vores gæstehus, der kom til for ca. ½ år siden. Måske mest fordi det minder meget om en vuggestue, som jeg kæmper en kamp for at få hende i. Men pt. er det UMULIGT! Der sker i hvert tilfældet ikke noget, selvom jeg synes jeg prøver at presse på!

Men tilbage til Ida - gæstehuset har ikke plads til hende i dag, og dagplejen har fri, så der er kun gæstedagpleje tilbage. Indtil nu har vi holdt hende hjemme, når hun har skulle i gæstedagpleje, men det går ikke mere. Selvom jeg går hjemme, så kommer der jo også et tidspunkt hvor jeg skal tilbage på job (gudbedredet) og hvor vi ikke kan holde hende hjemme. Så nu prøver vi.

Men jeg synes ikke det er fedt at hun er et sted, hvor hun ikke har været før (alene) og hvor jeg ikke kender damen, der skal passe mit barn.

Har i øvrigt besluttet mig for at skrive et brev til kommunens politikere, for jeg synes ikke det kan være rigtigt at vi ikke kan få en vuggestueplads!
Jeg ved jo godt at de ikke kan opfinde ledige pladser, men der er blevet bygget en ny stor vuggestue i kommunen fordi der manglede pladser. Da den så er færdig, lukker man en anden. Så er vi jo ligevidt.
Så hedder det sig at der ikke kan flyttes børn fra dagplejen, da der ikke må være ledige pladser i dagplejen. UNDSKYLD MIG!!! Det er ikke fordi jeg ønsker for nogen at de mister deres job, men jeg synes alligevel man må se på hvad det er os forældre ønsker.

Nu er der så en anden institution, der skal renoveres, og det går så ud over os som står på venteliste. De børn fra Maglehøj, institutionen der skal renoveres, skal ned i den institution min datter er skrevet op til, og dermed bliver der ikke flyttet børn, i den tid de er der.
Jeg spekulerer allerede nu over hvad undskyldningen bliver når Maglehøj er færdig? Måske at Ida så er så gammel, at hun ligeså godt kan vente med at flytte til hun skal i børnehave...

Jeg forstår det ikke !!!!

Og er meget spændt på hvad de vil tilbyde os, når vi skal have plads til Emil?

Og om det, hvis vi får vuggestue til ham, vil være muligt at få Ida samme sted hen???

Så meget for pladsgaranti, når man alligevel ikke kan få DET man vil have!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar